< Till bloggens startsida

Små saker

Jag har nyss suttit med en kompis och pratat om små saker som ger otroligt stora skillnader. Vi började med att prata om saker vi var missnöjda med oss själva men vi kom direkt på massvis med olika lösningar. Anledningarna till dessa lösningarna var till exempel att på morgonen bränner man som mest kalorier genom att göra vardagssysslor så som att tvätta, städa lite lätt och duscha INNAN man äter frukost. Genom att inte äta så mycket kalorier på morgonen ger en bra start på energiförbrukningen vilket gör att den kommer att pågå under hela dagen om man fortsätter med rätt energi intag. Anledningen till att jag säger energi intag är på grund av att jag inte tränar så mycket och vill därför inte tänka på antalet kolhydrater och proteiner jag får i mig under dagen utan jag väljer heldre att fokusera på mitt energi intag; vardaglig mat. Några följande enkla tips:
  • Ät mindre onyttigt på morgonen och utför sysslor
  • Ta heldre lite mindre på tallriken än lite för mycket
  • Gör heldre en någorlunda smakrik måltid än en enromt god och smakfullt delikatessmåltid
  • DRICK KAFFE
  • När du känner ett matsug, TUGGA TUGGUMMI eller pomenera
  • Sänk rumstemperaturen (kroppen använder då mer energi till att värma kroppen vilket gör att du bränner kalorier)
  • Känn dig lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0