< Till bloggens startsida

Kalorisnål mat

Eftersom att jag tidigare nämnde att jag åt en hemmagjord kladdkaka tänkte jag bjuda på några kalorisnåla recept på både vanlig middagsmat och efterrätt!! Ät gott men nyttigt. Båda recepten är hittade på http://www.matklubben.se.

Chiligryta
500 g blandfärs
200 g wokmix
200 g minimajs
½ dl sötsurchilli sås
2 dl vatten
Alexandras kalorisnåla chiligryta

Chokladbollar 25kcal/boll (624 kcal/sats)
1 dl (125 g) kesella lätt 1%
2 msk fruktsocker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk strösocker
3 dl havregryn
2 krm salt
2 msk kakao
2 msk varmt kaffe
2 suketter

Till garnering:
Kokos
Vatten
Kalorisnåla chokladbollar
För er nattätare tänkte jag tipsa om ett simpelt och mättande måltid. Wasas grovråg med 20g Keso: för att vara exakt 58,6 kcal/macka

Keso är även väldigt bra för er som styrketränar med tanke på att det innehåller 12g protein/100g!! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0