< Till bloggens startsida

Gå ner i vikt

Vi alla vet att sommaren 2012 är på ingång och jag tror alla vi tjejor känenr precis som jag; måste börja träna!
Jag tycker personligen inte att detta är någonting vitkigt och någonting som måste göras varenda jävla år. Man är så självberoende under denna period så det skriker om det! Det  vi själva inte tänker på är att våra vänner och personer runt omkring oss ser bleka och otränade ut. All fokus hamnar på oss själva och vi känner oss obekväma. Det är det jag bekymrar mig mest över, att jag inte känner mig tillräckligt bekväm för att visa mig halvnaken varenda dag. För att jag för en gångs skull ska kunna fokusera på att leva normalt under sommaren behöver jag först bli bekväm som den jag är. Detta betyder då inte att jag ska behöva träna på grymmet sju dagar i veckan och äta konsttilsskott varjde dag. Det ända jag behöver göra är att lära känna mig kropp och förändra det jag vill förändra.
Det jag först och främst kommer på är att ha en snygg solbränna. Redan nu känner jag att det finns ingenting man kan göra såhär års eftersom att det inte kommer att löna sig. För det första är inte solen tillräckligt stark för att ge mig färg och för det andra tänker jag inte spendera hundratals kronor för att gå på solariumet varenda dag för att bygga och hålla kvar brännan. Då tycker jag snarare att jag bör fundera på detta ungefär en månad innan jag kan lägga mig under den riktiga solen.
Det andra problemet jag känner för att förändra och bli mer bekväm över är midjan och nedåt. Jag har tidigare i mitt liv ridit och känner att jag fortfarande inte har fått bort mina "ridbyxlår". Tror nästan alla flickor inklusive mig har detta som deras abslout största probelm. Sen är det min rumpa, lår och vader som jag vill träna upp.
För att jag inte ska bli för stressad och lägga allt för stor press på mig själv så kommer jag ta itu med de ovanstående problemet först och inte lägga en enda tanke till de andra som jag har. Det är ju trots allt en bit kvar och jag kommer att ha lungt om tid om jag börjar redan idag.
För er som känner precis som jag så skulle jag med nöje vilja ha med er på min resa mot sommaren som kommer med ett stort självförtroende och förhoppningar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0